Jak ocenić wiarygodność informacji znalezionych w internecie?

Internet to potężne kompendium wiedzy na niemal wszystkie tematy. Znajdziesz w nim odpowiedzi na większość nurtujących cię pytań, zwłaszcza jeśli znasz angielski. Niestety, informacje w internecie może dziś zamieścić każdy, nie tylko ekspert, ale również osoba niemająca zielonego pojęcia o danym temacie. Teksty specjalistyczne tworzone lub weryfikowane przez znawców dziedziny walczą o uwagę z tekstami publikowanymi przez osoby niemające żadnej wiedzy naukowej na temat, na który się wypowiadają. Jak odróżnić ziarno od plew?

Zwracaj uwagę na autora

Eksperci publikujący swoje treści w internecie zwykle nie mają oporów przed podpisaniem się. Wręcz przeciwnie, są bardzo zadowoleni z możliwości firmowania swoim nazwiskiem wartościowej wiedzy. Warto zerknąć na podstronę „O mnie”, by dowiedzieć się, kim jest autor i jakie ma doświadczenie w dziedzinie, o której pisze. Na teksty, pod którymi nikt nie chce się podpisać, patrz raczej podejrzliwie.

Szukaj przypisów

Nie każdy tekst, który znajdziesz w internecie, jest tekstem naukowym. Niektóre służą wyłącznie czystej rozrywce. Jak je odróżnić? Poszukaj odniesień do badań naukowych potwierdzających tezy autora. Jeśli autor powołuje się na badania naukowe, używając sławnego tekstu: „amerykańscy naukowcy odkryli…” nie traktuj go poważnie. W Ameryce mieszka i pracuje wielu naukowców, dlatego warto poznać nazwiska tych, którzy są odpowiedzialni za konkretne badanie wspomniane w artykule.

Porównaj różne źródła

Jeśli masz wątpliwości dotyczące rzetelności przedstawionych informacji, sprawdź również inne źródła. Oceń, czy informacje na innych stronach pokrywają się z tymi prezentowanymi przez autora. Oczywiście nigdy nie możesz mieć gwarancji, że na innych stronach nie powielono tych samych błędów. Z tego względu każde z tych źródeł należy także ocenić pod kątem wiarygodności autora i wartości przytaczanych badań naukowych.

 

 

 

Specjaliści ds. copywritingu
Kreowanie treści jest dla nas pracą, pasją i sposobem życia, którym dzielimy się z czytelnikami. Tworzymy teksty dostosowane do każdej tematyki – unikalne, angażujące, wychodzące naprzeciw potrzebom użytkowników i prowokujące do dyskusji.
Redakcja

Redakcja

Specjaliści ds. copywritingu Kreowanie treści jest dla nas pracą, pasją i sposobem życia, którym dzielimy się z czytelnikami. Tworzymy teksty dostosowane do każdej tematyki – unikalne, angażujące, wychodzące naprzeciw potrzebom użytkowników i prowokujące do dyskusji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.