Post wg. Św Hildegardy

Skarbnicą wartościowej wiedzy i cennych zapisków odnośnie zdrowia są notatki św. Hildegardy z Bingen. Skromna i pokorna mniszka została natchniona przez samego Boga. Zgłębiła ona wiele tajników natury, poznała liczne sposoby na oczyszczenie organizmu, przewrócenie harmonii ciała i umysłu. Korzystając z informacji przekazanych przez tą niezwykłą kobietę, można ustrzec się przed wieloma schorzeniami i niedomaganiami. Czas najżywszy zaufać naturalnym środkom uzdrawiającym. Kluczowa jest odpowiednia dieta, ruch, post, sen, oczyszczanie, modlitwa i kontemplacja.

 

Odzyskaj zdrowie dzięki poszczeniu

 

Św. Hildegarda bardzo ceniła sobie regularne oczyszczanie organizmu, które według niej było kluczem do zachowania dobrego zdrowia i samopoczucia. Zalecała przeprowadzać regularnie posty, dzięki którym organizm może pozbyć się skumulowanych trucizn i szkodliwych złogów ze swojego wnętrza. Wiele osób kojarzy post z czymś negatywnym, głodowaniem i nieprzyjemnymi odczuciami. Nie musi jednak tak być, szczególnie jeśli będziemy dobrze się odżywiać i systematycznie oczyszczać. Do wyboru mamy trzy różne formy postu według Hildegardy, wobec czego każdy znajdzie dla siebie coś odpowiedniego w danym momencie, w zależności od swoich potrzeb i możliwości.

 

Jakie rodzaje postów mamy do wyboru?

 

Post nie musi wiązać się z niejedzeniem. Przykładem takiego jest post orkiszowy, proponowany przez Hildegardę. Trwać może on od miesiąca do sześciu tygodni. Jest to najprostszy do przeprowadzenia wariant postu proponowanych przez Hildegardę. Opiera się nie tylko na orkiszu, ale też na owocach i warzywach. Post ten polega na spożywaniu orkiszu w dowolnej postaci trzy razy dziennie. Do tego należy dodać porcję warzyw i owoców oraz kasztany jadalne. Pula owoców nie jest duża – do wyboru mamy jabłka i gruszki. Z warzyw można wybrać sałatę, zieloną fasolkę, marchewkę, seler, korzeń pietruszki, koper włoski, buraki, dynię. Przez cały okres postu należy codziennie się gimnastykować, spacerować na świeżym powietrzu. Zalecana jest też modlitwa. Pewną modyfikacją pierwszego postu jest ten z włączeniem chleba orkiszowego i herbatki koperkowej. W dni redukcyjne można pozwolić sobie tylko na te dwa produkty, bez warzyw i owoców. Wspomóc można się też kawą orkiszową. Post ten może być przeprowadzany przez dłuższy okres czasu. Nie można zapomnieć oczywiście o codziennej dawce ruchu i kontemplowaniu w spokoju.

Mamy jeszcze jeden rodzaj postu do wyboru, który jest najtrudniejszy do przeprowadzenia. Najlepiej jest zdecydować się na niego, mając wsparcie innych osób, gdyż samemu niełatwo będzie się powstrzymywać od jedzenia czegokolwiek przez kilka dni. Post ten trwa od ośmiu do dziesięciu dni i w tym czasie można pozwolić sobie wyłącznie na przyjmowanie płynów. Do wyboru mamy napary z kopru włoskiego (mogą być wzbogacone o sok jabłkowy czy winogronowy), zupę warzywno-orkiszową. Bardzo ważne podczas robienia postów zalecanych przez Hildegardę jest wprowadzenie ziół takich jak macierzanka, bertram, gałka muszkatołowa, hyzop, lubczyk, koper, dyptam, pokrzywa, krwawnik, galgant. Wszystkie posiłki muszą być obowiązkowo ciepłe, aby nie wychłodzić organizmu.

 

 

Centrum św. Hildegardy w Józefowie

https://centrum-hildegarda.pl/

Redakcja

Specjaliści ds. copywritingu Kreowanie treści jest dla nas pracą, pasją i sposobem życia, którym dzielimy się z czytelnikami. Tworzymy teksty dostosowane do każdej tematyki – unikalne, angażujące, wychodzące naprzeciw potrzebom użytkowników i prowokujące do dyskusji.