Co jeść w ciąży?

Dieta kobiety w ciąży powinna być tak zbilansowana aby dostarczyć niezbędnych składników przyszłej mamie jak i rozwijającemu się dziecku.

Ogólnie wiadomo, że kobieta w początkowej fazie ciąży (a także jeszcze w momencie starania się o dziecko) powinna przyjmować kwas foliowy. Zazwyczaj panie kupują go w aptece w tabletkach. Nie jest to konieczne gdyż zapotrzebowanie na kwas foliowy można uzupełnić jedząc liście szpinaku, brukselkę, bób czy soję. Jedząc orzechy włoskie dostarczamy składników korzystnie wpływających na rozwój umysłowy rozwijającego się dziecka. W mięsie tłustych ryb morskich zawarte są kwasy omega-3, które również wpływają na rozwój mózgu płodu. W ciąży rośnie także zapotrzebowanie na białko. To możemy uzyskać jedząc jajka kurze, mleko i jego przetwory a także – nie każdy o tym wie – bogatym źródłem białka są orzechy pistacjowe – nie tylko zdrowe i pyszne.

Żelazo w ciąży

Rozwijający się płód zabiera matce pokłady żelaza dlatego kobieta powinna uzupełnić ten składnik mineralny aby nie dopuścić do zachorowania na anemię. Najwięcej żelaza znajduje się w czerwonym mięsie i wątróbce. Kupując mięso i ryby należy pamiętać, żeby pochodziły ze sprawdzonego źródła i w miarę możliwości nie korzystać z supermarketów, gdzie ich jakość jest wątpliwa.

Czego nie jeść w ciąży?

Oczywistym jest, że w ciąży należy odstawić alkohol, kawę, mocną herbatę nie mówiąc już o poważniejszych używkach. Zaleca się także oduczenie od picia słodkich, gazowanych napojów i zrezygnowanie ze słodyczy. Te ostatnie można zastąpić np. suszonymi owocami. Co prawda kostka czekolady czy puszka coli nie wpłynie negatywnie na zdrowie ani matki ani dziecka ale w ciąży łatwo się tyje i niepotrzebne dawki cukru spowoduję przytycie większe niż konieczne.

Generalnie nie ma jasno określonych zasad czego jeść a czego nie jeść w ciąży. Należy odżywiać się zdrowo i inteligentnie – odstawić używki a skupić się na zdrowym, nieprzetworzonym jedzeniu. Ani mamie ani dziecku nie zaszkodzi hamburger raz na jakiś czas ale po co jeśli można zjeść równie smacznie a zdrowiej?

Inne poradniki zdrowotne dotyczące diety znajdziesz na portalu gastronomicznym cafeloft.pl

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Redakcja

Specjaliści ds. copywritingu Kreowanie treści jest dla nas pracą, pasją i sposobem życia, którym dzielimy się z czytelnikami. Tworzymy teksty dostosowane do każdej tematyki – unikalne, angażujące, wychodzące naprzeciw potrzebom użytkowników i prowokujące do dyskusji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *