Jak wybrać skuteczny lek na alergię?

Wiosna coraz bliżej, a właściwie wiosenna pogoda jest już nawet zimą. Lubimy, gdy robi się coraz cieplej, przyroda budzi się do życia. Piękne okoliczności przyrody łączą się dla niektórych z nieprzyjemną alergią.

Prawie połowa Polaków cierpi na różnego rodzaju alergie. Nieżyt nosa, kichanie, łzawienie oczu to najczęstsze objawy. Wiosna to czas pylenia wielu roślin. Najwcześniej pylić zaczynają leszczyna i olcha, bo zaczynają już w styczniu. Jednymi z najbardziej uczulających pyłków są pyłki brzozy (pylenie od marca do maja), olchy (zaczyna pylić już w styczniu, do kwietnia), leszczyny (od stycznia do połowy marca), lipy (pyli od czerwca do początków sierpnia), buku (od marca do kwietnia) i wierzby (od połowy lutego do połowy maja).
Oprócz alergii na pyłki roślin mogą pojawić się również alergie pokarmowe. Z nimi łatwiej sobie radzić, bo wystarczy unikać konkretnego jedzenia.

Aby dowiedzieć się na co jesteśmy uczuleni trzeba zrobić testy na alergię. Testy robi się w okresach, kiedy nie występuje pylenie roślin czyli późną jesienią i zimą.

Istnieje szeroki wybór leków na alergię, zarówno jeśli chodzi o postać leku, jak i sposób działania. Jeżeli potrzebujemy kompleksowego działania najlepiej stosować leki na alergię w postaci tabletek. Na katar alergiczny – krople do nosa, a na łzawienie oczu – krople.

Leki starszej generacji w postaci tabletek powodowały senność, suchość w ustach, a czasem zawroty głowy. Obecnie dostępne są leki nowej – drugiej i trzeciej generacji, które wykazują mniejsze działania uboczne.

Do leków drugiej generacji należą: Azelastyna, Bilastyna, Cetyryzyna, Loratadyna, Rupatadyna, a do leków trzeciej generacji: Feksofenadyna, Lewocetyryzyna oraz Desloratadyna.

Jeśli ogólnodostępne leki nie przyniosą oczekiwanych rezultatów należy udać się do lekarza, który przepisze odpowiedni lek na receptę.

Redakcja

Specjaliści ds. copywritingu Kreowanie treści jest dla nas pracą, pasją i sposobem życia, którym dzielimy się z czytelnikami. Tworzymy teksty dostosowane do każdej tematyki – unikalne, angażujące, wychodzące naprzeciw potrzebom użytkowników i prowokujące do dyskusji.