Nie tylko Netflix – 5 nieoczywistych produktów dostępnych w subskrypcji

Epidemia Covid-19 przyspieszyła obserwowane od lat zmiany zachowań konsumenckich, a w niektórych segmentach rynku wywróciła je wręcz do góry nogami. Model subskrypcyjny, kojarzący się dotąd głównie z Netfliksem, Spotify, abonamentem na telefon lub kablówką okazał się jednym z największych wygranych. Ostatnie miesiące sprawiły, że zyskał na popularności także w przypadku produktów, które do tej pory kupowaliśmy głównie w sposób tradycyjny.

Powód jest prosty: chcąc uniknąć wizyty w sklepie stacjonarnym, wiele osób wolało wybrać bezpieczniejszą formę zakupów. Część z nich przekonała się do abonamentów także za sprawą automatyzmu, który sprawia, że nie musimy zaprzątać sobie głowy kolejnymi zakupami, ani kontrolować, kiedy dany produkt nam się kończy. Oto lista pięciu nieoczywistych  produktów, które idą śladem subskrypcyjnych sukcesów seriali, muzyki i telefonii komórkowej.

Podpaski i tampony

Jedną ze światowych marek, które zrobiły najwięcej dla modelu subskrypcyjnego, jest Dollar Shave Club, producent akcesoriów do golenia dla mężczyzn. Polska marka Your KAYA oferująca ekologiczne środki higieny intymnej dla kobiet idzie podobnym torem. Konsumentki mogą korzystać z łatwej konfiguracji zestawu produktów dostępnych w subskrypcji. Wystarczy zaznaczyć, że chce się je otrzymywać raz w miesiącu, na kilka dni przed spodziewaną miesiączką i voilà. Paczki będą przychodzić regularnie pod wskazany adres, a płatność – pobierać się automatycznie przed realizacją kolejnej wysyłki. W każdym momencie można edytować swoje zamówienie, dołączając lub usuwając niepotrzebne produkty, zmieniając częstotliwość i wybierając inną datę kolejnej wysyłki. Pomiędzy styczniem a kwietniem liczba subskrybentek Your KAYA wzrosła o ponad 700%.

Suplementy diety

Czas lockdownu sprzyjał popularności suplementów diety, zwłaszcza tych zwiększających odporność. Oczywiście, wiele osób zamiast w aptekach postanowiło zaopatrywać się w nie online. To stworzyło szansę wzrostu markom oferującym abonament na dostawę wybranych specyfików. Takich jak WIMIN, który wysyła konsumentkom nie tylko kapsułki wzmacniające odporność, ale także poprawiające humor, koncentrację, a nawet jakość seksu. Innym przykładem jest Guut, marka oferująca probiotyki chroniące jelita.

Ubrania

Abonament na ubrania przechodzące z rąk do rąk? Okazuje się, że sprzedaż w modelu subskrypcyjnym może z powodzeniem funkcjonować również w branży modowej. W związku z popularnością trendu less waste konsumentki coraz chętniej rezygnują z własności na rzecz czasowego dostępu do ubrań. Przykładem jest amerykańska wypożyczalnia odzieży Rent the Runway, która stawia na wolność modową (tysiące ubrań do wyboru), całkowitą elastycznością garderoby (przy zmianie stylu, rozmiaru czy budżetu) i zmniejszenie śladu węglowego. Pomysł podchwyciły już sieć sklepów Bloomingdale’s, marka Banana Republic i H&M, który testuje rozwiązania chińskiej platformy subskrybcyjnej YCloset.

Kawa

Coraz więcej polskich palarni kawy oferuje abonament na świeżo wypalone ziarna. Wraz z kraftową rewolucją na tym rynku, która sprawia, że coraz więcej osób eksperymentuje z parzeniem rzemieślniczej kawy w domu, rośnie liczba zainteresowanych taką formą zakupów. Zasada jest prosta: określasz, ile kawy miesięcznie potrzebujesz, wybierasz te z ulubionych regionów, określasz długość abonamentu i co miesiąc odbierasz paczkę.

Karma dla zwierząt

Miłośnicy zwierząt z pewnością docenią korzyści wynikające z subskrypcji karmy dla swoich pupili. Taką usługę oferuje na przykład marka Petner. Subskrypcja gwarantuje zawsze pełną miskę, czyli koniec niespodzianek w postaci braku zapasu ulubionej karmy naszego psa. Określamy wiek oraz wielkość psa, smak i ilość karmy, a następnie częstotliwość dostawy (raz w miesiącu lub co dwa miesiące). Podobnie działa PsiBufet oferujący cykliczne dostawy karmy przygotowanej pod indywidualne potrzeby zwierzaka.

Specjaliści ds. copywritingu
Kreowanie treści jest dla nas pracą, pasją i sposobem życia, którym dzielimy się z czytelnikami. Tworzymy teksty dostosowane do każdej tematyki – unikalne, angażujące, wychodzące naprzeciw potrzebom użytkowników i prowokujące do dyskusji.
Redakcja

Redakcja

Specjaliści ds. copywritingu Kreowanie treści jest dla nas pracą, pasją i sposobem życia, którym dzielimy się z czytelnikami. Tworzymy teksty dostosowane do każdej tematyki – unikalne, angażujące, wychodzące naprzeciw potrzebom użytkowników i prowokujące do dyskusji.